Wellness hotel

Bergen op Zoom

Camping Geversduin

Het Noordholland Duinreservaat en nog meer moois

Met frisse tegenzin lieten we het campingleven achter ons, maar onze roadtrip door het mooie Nederland was nog niet ten einde. Na 9 tropische dagen in de buitenlucht op diverse campings gingen we de tent inruilen voor een nachtje in een Wellness hotel voor heerlijke ontspanning.

Alsof het zo bedoeld was sloeg het weer om naar regen en een koelere temperatuur. Aangekomen bij Fletcher Wellness Hotel Stadspark in Bergen op Zoom konden we gelijk inchecken en onze koffer op de kamer zetten. Onze laatste bestemming was eigenlijk bedoeld om even lekker bij te komen in de sauna, maar het weer was nog goed dus we besloten om toch nog even op de fiets te stappen. Zonder verwachtingen gingen we opzoek naar een leuke route via Fiets-knooppunten en dat was geen verkeerde keuze. Al snel bleken we op de Binnen Schelden-Rhein route te zitten. Dit was een mooie fietstocht via het Markiezaatsmeer, de Schelden, de provincie Zeeland en de stad Bergen op Zoom. Onderweg leek het erop dat we het droog zouden houden, maar de lucht in de verte werd steeds dreigender. Uiteindelijk viel er een plaatselijke bui, maar gelukkig fietste we op dat moment net onder een groot viaduct door, zodat we konden schuilen. Niet veel later konden we de fietstocht verder voortzetten richting Bergen op Zoom.

Het zonnetje scheen inmiddels weer dus konden we een mooie stadswandeling maken in Bergen op Zoom en nog even een terrasje mee pikken. Bergen op Zoom is een verrassend mooie stad met mooie oude panden, pleinen, terrasjes en winkels. Nadat we een goede indruk hadden gekregen van Bergen op Zoom, zette we de fietstocht verder voort via het park naar ons hotel en hadden we weer 25 km in de benen. Even snel opfrissen op de kamer en weer terug naar het centrum voor een etentje in een restaurant. Dit keer hadden we minder geluk, want vlak voor aankomst werden we getroffen door een fikse hoosbui. Gelukkig konden we schuilen bij een café en kregen we een paraplu mee zodat de schade beperkt bleef. Bij terugkomst in het hotel hebben we nog een paar uurtjes genoten van de sauna en een afzakkertje gedronken in de hotelbar.

De volgende ochtend was toch echt onze laatste dag van de roadtrip door Nederland aangebroken. Als afsluiting gingen we nog een dagje heerlijk genieten van de wellness van het hotel. Het was niet druk dus dat was extra genieten van de sauna’s, stoombad, whirlpools en zwembaden. Dit hotel met Wellness is echt een aanrader voor als je van sauna’s houdt. Aan het einde van de middag hebben we uitgecheckt en de terugreis ingezet naar Nijmegen.

Na 750 auto km’s, 250 fiets km’s, 40 wandel km’s en 26 vaar km’s in tien dagen zat onze rondreis erop. Wat hebben wij genoten en wat is Nederland mooi. Wij kijken nu al weer uit naar de zomer van 2021 om wederom een mooie roadtrip door het mooie Nederland te maken.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.